En hållbar viktminskning med Sjusju-modellen®.

Bryt dina gamla mönster, nå din målvikt och behåll den. 

 

Sjusju-aktuellt

Hur stor är en normalportion? Och vad kan jag äta för att gå ner i vikt?

2013-10-30

Idag är det vanligt att småäta, lite mellanmål här, en latte och bulle där och en smakbit där.

Även om vissa förespråkar en jämn energitillförsel för att hålla motorn (ämnesomsättningen) igång kan det vara lurigt eftersom det är lätt att glömma vad man äter. Andra menar också att magen måste få vila och tid att smälta maten.

I takt med att tallrikarna blivit större blir portionerna det också. Ett vanligt tips för att äta mindre är att lägga upp maten på en assiett. 

När man håller tallriksmodellen som innebär att halva tallriken är grönsaker, en kvart ceralier som pasta och potatis och en kvart proteiner tar vissa en genväg och bygger på höjden istället - känns det igen? Den enda man lurar är sig själv.

 

Själv tycker jag det är bra att hålla koll på vad jag äter genom att ha ordentliga rutiner, jag har lagt mycket tid på att ta reda på kalorierna i maten och jag väger mig regelbundet, en succefaktor för att bibehålla viktminskningen.  Genom att jag har koll så blir det otroligt mycket tid över som jag kan lägga på annat än på att banta, tex på att bry mig om miljön och engagera mig i den. 

Kommentera gärna, det vore roligt att höra dina erfarenheter. Hälsningar Berta

Antal kommentarer: 0

Namn: E-postadress: Hemsideadress:
Meddelande:
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)




Mata in koden inbäddad i bilden