En hållbar viktminskning med Sjusju-modellen®.

Bryt dina gamla mönster, nå din målvikt och behåll den. 

 

Sjusju-aktuellt

Har du knäckt koden?

1. Kalorier och fysisk aktivitet

2013-08-28

Har du hittat din modell för en bestående viktminskning?

Med alla dieter som erbjuds på löpsedlarna är det lätt att bli förvirrad, vad ska man äta, vilken diet är bäst? Risken är stor att man hoppar mellan dieter, jojo-bantar och slutligen går upp i vikt.  Vilket varken är bra för självförtroendet och humöret, hälsan eller klädkontot :(

 

Om man äter mer kalorier än vad man gör av med genom en grundläggande ämnesomsättning och extra fysisk aktivitet så går vikten upp.

 

Man brukar rekommendera en viktnedgång på 0.5 - 1 kg /vecka. Följ länken på startsidan för att hitta ditt energibehov i relation till önskad viktnedgång och din fysiska aktivitet. Då har du grunden för att knäcka koden.

 

Lycka till med steg 1! /Berta

 

Dela gärna med dig om hur Du knäckte koden! Eller berätta om de problem som gör det svårt för dig!

Antal kommentarer: 0

Namn: E-postadress: Hemsideadress:
Meddelande:
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)