En hållbar viktminskning med Sjusju-modellen®.

Bryt dina gamla mönster, nå din målvikt och behåll den. 

 

Sjusju-aktuellt

Håll planen och få inte skuldkänslor för ett snedsteg

2013-11-29

När du väl har formulerat ditt resultatmål (t.ex. att ha sänkt dina kolesterolvärden, blodsocker eller ha  gått ner i vikt) och bestämt ditt beteendemål (vilket beteende som har samband med resultatet) är det dags att börja jobba med hur du stegvis kan nå  målet. Man har sett att det är fyra succebeteenden som leder till en hållbar viktminskning: att kolla energiintaget (kan ske genom att räkna kalorier och/eller att väga sig regelbundet), fysisk aktivitet, äta frukost och mycket fibrer.  Om ditt mål är att gå 11.000 steg per dag kan första steget vara att köpa en stegräknare.  Det andra steget att mäta hur många steg du går en "vanlig" dag och steg tre att du bestämmer hur mycket du behöver öka nästkommande vecka.

Lycka till! Herta

Antal kommentarer: 0

Namn: E-postadress: Hemsideadress:
Meddelande:
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)




Mata in koden inbäddad i bilden