En hållbar viktminskning med Sjusju-modellen®.

Bryt dina gamla mönster, nå din målvikt och behåll den. 

 

Sjusju-aktuellt

Risksituation - monotoni och långtråkighet 

2013-11-15

Alla långtråkiga situationer och brist på stimulans kan trigga igång ett sug efter något att äta. Tex arbetslöshet, pension, sjukskrivning eller enformiga snabbdieter som inte tillåter variation.

Ett tips är att hitta andra sätt än att äta för att handskas med långtråkighet. Prova nya aktiviteter för att undvika att äta pga att du inte har något att göra. Det gäller också att lära sig att handskas med rutiner och hitta andra vägar till stimulans än att äta.

Är det värt att pröva? Kom ihåg att skapa nya vanor kan vara som att gå på nattgammal is. Pirrigt och osäkert i början. Det kan ta upp till tre veckor innan en ny vana har etablerats. Om du börjar nu kan du ha nya hållbara rutiner i december. Så varför inte börja nu? Hur ser ditt prio 1 mål ut? Själv tog det lång tid  för mig att känna betydelsen av mellanmål, som alla pratade sig varmt för, men som jag inte trodde på - och som jag nu inte klarar mig utan. 

Lycka till med bra vanor som fungerar i vardagen! Hälsar Herta

 

Antal kommentarer: 0

Namn: E-postadress: Hemsideadress:
Meddelande:
:) :( :D ;) :| :P |-) (inlove) :O ;( :@ 8-) :S (flower) (heart) (star)




Mata in koden inbäddad i bilden